Frakt och leveransinformation

Vi paketerar varorna på absolut bästa sätt så du kan känna dig trygg. 

Hanteringstid

När sportmiller.se tagit emot din order hanteras den så snabbt som möjligt. Normal hanterigstid hos sportmiller.se är 1-2 arbetsdagar. När ditt paket är paketerat hämtar transportören dina varor hos oss. Leveranstiden för transporten inom Sverige är 2-4 arbetsdagar. Vi ändrar status på din order då fraktbolaget har hämtat upp paketet.

Ansvar

Efter genomförd betalning till sportmiller.se är varorna din egendom.
När vi lämnat ditt paket vidare för transport ligger allt ansvar för ditt paket hos transportören. (D.v.s. fram till att du hämtar ut det)

Fraktkostnader

I alla order ingår frakten.
Vi skickar ibland mindre paket med Posten, men oftast skickar vi med DHL.

Outlöst försändelse

För försändelse som ej hämtas ut och paketet går i retur till oss (Sportmiller.se), debiteras en avgift om 250:- + moms för att täcka våra (Sportmiller.se) kostnader för transport och administration.

Transportskadat gods

Om en vara från oss (Sportmiller.se) skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående (dock senast inom 7 dagar) till transportföretaget. Köparen bör vid mottagande kontrollera emballaget och påpeka eventuella skador till ombudet.

DHL, Kontakta kundservice på 0771-345 345 och uppge ditt sändningsnummer så hjälper de dig.
 

Så här skriver Posten om reklamation av paket:
”Om reklamationen rör en skada är det bäst att mottagaren reklamerar, eftersom han eller hon har det skadade godset.”
”När du reklamerar, var noga med att fylla i alla uppgifter som behövs, till exempel brev-id eller kolli-id, ordentlig beskrivning av innehållet i paketet och så vidare. Om din reklamation rör ett skadat paket ska du behålla allt emballage och innehåll, så att vi vid behov kan besiktiga det. Tänk på att adresskortet ska sitta kvar.” Länk till Postens sida för reklamation av försändelse.