Köpvillkor – returinformation

 

Reklamationsvillkor och ångerrätt

Det är lämpligt att du vid ankomst kontrollerar leveransen för att verifiera att den är riktig och felfri. Vid reklamation ska du i första hand kontakta gatestop.se på via e-post info@sportmiller.se eller telefon 0920-34003, och uppge ordernummer samt orsak till reklamationen.

Vid samtliga fall då en vara returneras till oss (sportmiller.se) skall kunden först ha haft kontakt med oss. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas under transporten. Kunden ska emballera returen så att originalförpackningen ej skadas. Defekta produkter som returernas till Sportmiller.se ska alltid behandlas som om de vore felfria.

För privatkonsument gäller Konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt reklamationsärende.

Om returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas förbehåller vi oss rätten att debitera kunden en avgift om 200:-+ moms + frakt tur och retur samt ev. hanteringskostnad för ärendet. Vi (sportmiller.se) förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig. Vi (sportmiller.se) står alltid för returfrakt när det gäller skadat eller felaktigt expedierat gods. Om du beställt flera varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka avgifterna (detta beror på att vi har enhetsfrakt oavsett hur många varor du har beställt).

Fyll i retursedeln noga. (finns bifogad i ditt paket) Ange tydligt vad du returnerar, och uppge varför du inte är nöjd.

Vid byte eller retur står du för transportrisken. Vi rekommenderar (för din skull) att du använder ett transportsätt där försändelsen är spårbar via kollinummer. Det finns två sätt att skicka returer, välj det som passar dig bäst. (Långa paket, t.ex. skidor är dock billigare att skicka med DHL)

Instruktioner för att skicka retur med DHL.

Instruktioner för att skicka retur med Postens Skicka Lätt.

Spara alltid inlämningskvitto för retur-försändelsen och följesedeln tills returen är avklarad.

Ångerrätt

Privatkonsument har rätt att ångra köpet inom 14 dagar enligt Distans och hemförsäljningslagen. Ångerrätten gäller enligt nämnda lag endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att försiktigt öppna förpackningen och kontrollera att varan fungerar förutsatt att varans art förutsätter detta. Varan får dock ej vara använd förutom detta.

Vill du som köpare utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss, via e-post på order@sportmiller.se för ytterligare information. Returfrakten bekostas av köparen.

Observera följande undantag:

För produkter som är specialtillverkade/specialbeställda på uppdrag av dig som köpare, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.